Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού επιλέγονται και τα κατάλληλα εργαλεία για τη δημιουργική απασχόλησή του. Όσο μικρότερη είναι η ηλικία του, τόσο το παιχνίδι είναι πιο απλοϊκό και στηρίζεται στην ανακάλυψη. Μεγαλώνοντας, σταδιακά περνάει σε επόμενα στάδια, όπου τα παιχνίδια και οι δράσεις γίνονται περισσότερο περίπλοκα και απαιτούν επίλυση προβλημάτων. Σε αυτό το άρθρο που διαβάζετε σάς παραθέτω μερικές ιδέες για ποιοτική αξιοποίηση του κοινού σας χρόνου με παιδιά προσχολικής.
- Ζωγραφίζουμε, κάνουμε χειροτεχνίες, κολλάζ και φτιάχνουμε κατασκευές. Υλικά: Μαρκαδόρος (λεπτός - χοντρός), Πλαστελίνη, Ξυλομπογιές, Κηρομπογιές, Νερομπογιές, Πινέλα, Άμμος, Αφρός, Χαρτί γκοφρέ και κανονικό χαρτόνι, Ταμπουρίνο, Λαδοπαστέλ, Κόλλα στικ, Ψαλίδι, Εφημερίδες, κ.λπ.
- Κατασκευές-Χειροτεχνίες με κάποια θεματική, όπως "back-to-school" (μολυβοθήκη από ρολό χαρτιού ή ευχητήριες κάρτες με χαρτόνια, μπαλόνια και οτιδήποτε άλλο σας έρθει στο μυαλό).
- Cd με (παιδικά) τραγούδια. Μπορούμε να ακούμε τα κομμάτια, να χορεύουμε μαζί με τα παιδιά ακόμη και να ζωγραφίσουμε με το άκουσμα κάποιου κομματιού. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με πολλά είδη μουσικής από μικρή ηλικία.
- Διαβάζουμε το αγαπημένο τους βιβλίο ή παραμύθι. Τα παραμύθια είναι ένας φοβερός τρόπος όχι μόνο για να χαλαρώσουν τα παιδιά μετά από ώρες παιχνιδιού, αλλά και για να τα κρατήσετε καθηλωμένα για περισσότερα από 30 λεπτά - ειδικά τα νήπια.
- Όταν προσέχουμε πάνω από τρία παιδιά, μπορούμε να βάλουμε μουσική και να παίξουμε «αγαλματάκια ακούνητα». Ο κανόνας είναι απλός: όλοι οι λιλιπούτειοι χορευτές πρέπει να παγώσουν σαν αγάλματα, όταν η μουσική σταματήσει. Όποιος δεν σταματήσει, χάνει.
- Μαγειρεύουμε με τα παιδιά και ύστερα τρώμε όλοι μαζί.
- Με λίγο μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια κρίσης, παιχνίδια με κανόνες, παιχνίδια γνώσεων.
- Τέλος, προτείνω να διαβάσετε και το προηγούμενο άρθρο που αναλύω προτεινόμενα παιχνίδια για παιδιά.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση! Ε.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου